Skip to main content

Elektroninė parduotuvė veikianti be žmogaus – misija įmanoma?

Istorijos

Elektroninė prekyba – vienas populiariausių ir patogiausių apsipirkimo variantų šiandien – nuo kosmetikos iki automobilių detalių ar net baldų. 2022 m. statistikos duomenys atskleidžia, kad kiekvieną mėnesį, internetinėse parduotuvėse apsiperka kas antras Lietuvos gyventojas, o tai yra bemaž pusė šalies gyventojų. Toks didelis populiarumas skatina ir elektroninių parduotuvių plėtrą, kadangi tai verslams suteikia daugiau galimybių prekiauti ne vienoje vietoje, sumažina išlaikymo kaštus ir laiko sąnaudas. Visgi, esama nuomonių, kad toks prekybos modelis lengvai įmanomas ir be žmogaus, tad ar tikrai tai – misija įmanoma?

Pirmas žingsnis – elektroninės parduotuvės sukūrimas

Elektroninių parduotuvių kūrėjų šiandien rinkoje daugybė – tuo užsiima ir IT išmanantys laisvai samdomi specialistai, ir didelės kompanijos. Kalbant apie elektroninės prekybos kūrimą, šis procesas vis dar patikimas specialisto rankoms ir žinioms. Natūralu – kuriant elektroninę parduotuvę yra daugybė įvairiausių platformų, kurias galima rinktis savo verslui, pvz., woocommerce, shopify ir kt., yra gausybė online portalų, kurie suteikia galimybę nuomotis jau sukurtą elektroninę parduotuvę, todėl pirminį žingsnį elektroninės parduotuvės kūrimui visuomet atlieka už tai atsakingas ir tai išmanantis žmogus arba verslo kūrėjas. Kitaip sakant, įsigyti domeną, serverį ir bent minimaliai sukurti elektroninę parduotuvę pavyks net ir nelabai įgudusiam IT vartotojui, tačiau siekiant sėkmingai ją vystyti, pildyti asortimentą ir generuoti pardavimus, būtina apgalvoti automatizacijos procesus.

Antras žingsnis – elektroninės parduotuvės automatizavimas

Turint elektroninės parduotuvės bazę ir vizualinį identitetą, prasideda tolimesni svetainės kūrimo darbai – prekių importas, nuotraukų kėlimas, užsakymų perdavimas tiekėjams, siuntimo būdų bei kitų partnerių integracijos. Kitaip sakant, norint vystyti elektroninę prekybą, tačiau nenaudoti tam rankinio darbo, žmogiškųjų išteklių – būtinas automatizavimas. Pavyzdžiui, nusprendę vykdyti elektroninę prekybą, tačiau neužsiimdami prekių gamyba, o dropshipindami, privalote savo parduotuvę susieti su partnerių sistemomis, kad vos jums gavus užsakymą, jį gautų ir jūsų partneriai, kurie ir vykdys tolimesnį procesą. Bendrai automatizacijos procesas apima elektroninės parduotuvės prekių tikrinimo procesus, pirkimų, pardavimų, likučių ir grąžinimų apžiūrą bei persiuntimą apskaitos registravimui. Taip pat automatizavimo procesas suteikia galimybę nustatyti automatinį prekių atsinaujinimą, joms vėl pasiekus sandėlį, suteikti nuolaidas bei akcijas prekėms, matyti naujų klientų registraciją ir ją vykdyti, kaupti informaciją ar pagal poreikį išsiųsti naujienlaiškius. Kuomet visi procesai sustyguoti tinkamai, elektroninė prekyba ima veikti pati be jūsų ar kito specialisto įsikišimo – nereikia niekam perduoti užsakymų, derinti grąžinimo formų ar siųsti užsakymų, sąskaitų el. paštais, visa tai padaro sistema. Žinoma, esant poreikiui, verslo savininkas ar el. parduotuvės administratorius visuomet turi priėjimą prie tokių sistemų valdymo skydo, gali stebėti užsakymus ir kitus vykstančius procesus, tačiau kol jis užsiima kitais darbais, tokia automatizuota el. parduotuvė jam tiesiog uždirba pinigus.

Trečias žingsnis – lankstumo ir saugumo užtikrinimas

Kad ir kaip nuspręstumėte valdyti savo el. parduotuvę – automatizuotomis sistemomis ar rankiniu būdu – visuomet privalote užtikrinti, kad vartotojams bus suteikta visa reikalinga informacija, konsultacijos bei jų duomenų saugumo garantas. Žiniasklaidoje garsiai yra nuskambėjusi ne viena situacija, kuomet įvairių įmonių klientų duomenys yra nutekinami neaiškiais tikslais ar dėl įvykusių kibernetinių atakų. Turėdami savo el. parduotuvę ir kaupdami duomenis apie joje besilankančius ir perkančius žmones, pasirūpinkite visomis saugumo garantijomis, kad sistemos nebūtų palaužiamos, o informacija būtų saugi. Tokiais ekstra atvejais visuomet rekomenduojama turėti ir el. parduotuvę administruojantį žmogų, kuris reikalui esant galėtų imtis atitinkamų veiksmų, įvykus netikėtam incidentui. Tas pats galioja ir lankstumo atžvilgiu – žmonės mėgsta klausti, konsultuotis ar domėtis produktu, prieš jį įsigydami, todėl live chat svetainėje ar pasiekiamumas kitais kanalais, pvz., telefonu ar el. paštu, soc. tinklais, šiandien yra didelis pranašumas.

Dedikuota programuotojų komanda

Visis sprendinius, pačiu efektyviausiu būdu, jums gali suteikti dedikuota programuotojų komanda. Patyrę programuotojai, sistemų architektai, UI/UX specialistai, projektų vadovai pasiruošę greitai prisijungti prie Jūsų ir įgyvendinti sudėtingiausius uždavinius.

Dedikuota programuotojų komanda, skirtingai nei standartinis darbų paskirstymas partneriams (outsourcing), suteikia daug daugiau kontrolės ir galimybės įtakoti darbo procesus. Inkodus siūlomi IT specialistai visą bendradarbiavimo laikotarpį dirbs tik su Jumis ir Jūsų projektais. 100 proc. efektyvumo, jokio blaškymosi, jokių papildomų projektų – susikaupimas ir dėmesys tik jums. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad jums nereikės kurti savo IT padalinio, kurti savo IT procesų, kas yra ir brangu, ir neefektyvu.

Dedikuota programuotojų komanda – tai greita ir sklandi plėtra taupanti jūsų įmonės kaštus ir greitinanti skaitmenizavimo procesą. Plačiau galite sužinoti čia

Tad el. parduotuvė be žmogaus – misija įmanoma ir netgi labai rekomenduotina, naudojant automatizavimo galimybes, tačiau el. parduotuvės administratorius, prižiūrintis, kad viskas vyktų sklandžiai ir efektyviai, taip pat svarbus ir netgi būtinas verslo atributas.

Išbandykite dedikuotas komandas

Atsiųskite savo poreikį
Pateikti užklausą